Kampanj i mataffärer och tågstation

I oktober syns vi i utvalda Willys-butiker och på Malmö C för att nå våra målgrupper där de vistas.

Med dessa kampanjer vill vi nå människor där de befinner sig i vardagen när de handlar eller reser. På tolv av Willys matbutiker, totalt 38 skärmar, syns våra korta filmer på displayer vid kassor och uppehållsrum i affärerna. Vi har medvetet valt orter och platser där stillasittande och annan ohälsa är något större än på andra håll i Skåne. Mest fokus har vi därför i Malmöområdet och till exempel Willys Burlöv, Willys Mobilia, Willys Katrinelund och Willys Emporia. Även på Willys Skurup, Willys Staffanstorp, Willys Klippan och Willys Hyllinge visas filmerna.

Tema: Budskap om att må bra ute, hitta lugnet och eget “rum” i naturen

Temat för filmerna i mataffärer är att signalera korta budskap om naturen får oss att andas ut och minska stress i kombination med tips om “Hitta rundslingor” och vår webbadress. Kampanjen blir ett perfekt komplement till Region Skånes kampanj OktobeRo. Under höstlovet vecka 44 har vi ännu en kampanj på Malmö Centralstation som visas på stora skärmar i vänthall, på displayskärmar vid tidtabelltavlor samt i rulltrappor. Temat för denna kampanj är att hitta vardagsrum/lekplats i skogen samt “Ta bussen till naturen”.

Framgångsrikt recept under 2024

Under förra året testade vi att annonsera på utomhustavlor och butiksskärmar genom företaget Ocean Outdoor, vilket visade sig ge stor räckvidd, det vill säga vi nådde många. Enbart på Malmö Centralstation under sportlovsveckan sågs våra filmer om att ta bussen ut samt hänsyn i naturen av cirka 153 000 personer.

Exempel på inslag under kampanjer i oktober 2025: